dinsdag 14 oktober 2008

Veiligheidsmannen ‘Sheriff’ reden in Segebai’s auto

Geplaatst: 14/10/2008
Paramaribo - ‘Ik ga je hersenen even opfrissen. Jullie hebben het huis
van Segebai op 15 november 2006 gekocht. En die blauwe Surf (autotype,
red.) van Segabai met kentekennummer 78-66 RP, is overgeschreven op
12 december 2006 op uw naam. En je veiligheidsman reed de auto van
Segebai. Hoe komt het dan dat je Segebai niet kent? Je veiligheidsman
reed in de auto van Segebai.’ Dit zei Desi Bouterse tijdens zijn
feestvergadering afgelopen zondag in Ocer. Bouterse noemde deze keer
niet openlijk de naam van justitieminister Chandrikapersad Santokhi, maar
sprak constant over ‘de minister’ en ‘Sheriff’. Hij publiceerde terstond een
foto van de auto van Segebai. ‘Minister je weet niet met wie je bent
begonnen’, sneerde Bouterse. ‘Te mi taki: minister yu sabi Segebai, yu
sabi August Adjoeba, dan yu no man teigi mi tak yu no sabi en. Want als
je zegt dat je hem niet kent, zeg ik dat je jokt’, aldus Bouterse.

De NDP-leider deed veel meer uit de doeken afgelopen zondag. De
voormalige echtgenote van de bewindsman kookte vaker voor Segebai en
de zijnen. ‘Als de jongens het eten niet konden afhalen, kan ik ook zeggen
waar jullie het eten achterlieten. Deze dingen wilde ik niet zeggen. Maar
toen jij mij steeds begon te beschuldigen van: crimineel, crimineel, heb ik
de president gevraagd om even na te gaan dat jij in drugs zit’, zei
Bouterse overwegend in het Sranan Tongo.

Bouterse heeft naar zijn eigen zeggen de hand op e-mails weten te
leggen tussen ‘Sheriff’ en een zeker SM. In die e-mail luidt een zinsnede
van de minister ‘Ken je het liedje: love hurts...’ ‘Hij heeft zijn MOT en BOT,
ik heb mijn BID, Bouterse Inlichtingendienst’, liet Bouterse optekenen. De
informatie die de bewindsman over het korps in die e-mails vrijgeeft zijn
volgens Bouterse niet mals.

‘De minister’ heeft na zijn aanstelling een inspecteur in dienst genomen
die enkele jaren terug een verdachte ‘agent Koebeer’ had laten
ontsnappen. Deze inspecteur was volgens Bouterse in het holst van de
nacht Koebeer gaan ophalen. Als de inspecteur even later terug op post
is, verklaart hij dat Koebeer is ontvlucht. Die inspecteur wordt daarop door
de korpsleiding ontslagen. Bouterse: ‘Wanneer de minister weer aantreedt,
neemt hij die inspecteur weer in dienst en regelt de pensioengrondslag
van diezelfde inspecteur.’
Gregory Rijssen

http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2008/okt08/14-10-08/Nat_Veiligheidsmannen%20‘Sheriff’%20reden%20in%20Segebai’s%20auto.asp

Hilarischer kan het niet worden met deze minister.