vrijdag 10 oktober 2008

De onkunde van de Surinaamse politie neemt dagelijks ergere vormen aan.Ze knallen er maar op los.Een verdachte wordt na een autodiefstal klemgereden, kan geen kant op, maar wordt toch doodgeschoten.Waar is Santohki mee bezig?


AUTOROVER DOODGESCHOTEN
Geplaatst: 10/10/2008
Paramaribo - Een autorover is gistermiddag rond drie uur door de politie
doodgeschoten. Dit voorval vond plaats op de kruising van de Guarani- en
de Napelstraat. De rover werd door de politie klemgereden. Hij weigerde
zich over te geven en zelfs drie waarschuwingsschoten brachten de rover
niet op andere gedachten. De politie werd geen keus gelaten en schoot
gericht op het voertuig, waarbij de autorover dodelijk werd getroffen.
De eigenaar die taxichauffeur is, vertelt wat hem gistermiddag was
overkomen. ‘Wij zaten bij de garage en het was mijn beurt toen deze man
aankwam. Toen ik hem vroeg welke richting hij opging, zei hij Munder. Op
de Kwattaweg, voorbij Welgelegen, zijn wij een pas geasfalteerde weg
ingeslagen. Toen zei hij dat hij ‘lay’ moest kopen. Toen vroeg ik hem nog
welke ‘lay’. Hierop vroeg hij om weg te gaan. Ik reed verder en op
gegeven moment zij hij dat ik moest stoppen. Ik stopte en hij duwde mij
uit mijn auto, nam de sleutels en reed weg. Er kwam een pick-up
aanrijden met drie inzittenden. Ik stond midden van de weg en stopte de
pick-up. Vervolgens reden wij de rover achterna, maar verloren hem uit
het oog. Wij reden verder en troffen deze situatie hier aan.’ De eigenaar
van de wagen is blij dat zijn voertuig terecht is, alhoewel deze schade
heeft opgelopen.
Marijan Setrodikoro
http://www.dbsuriname.com/archief/nat/2008/okt08/10-10-08/Nat_AUTOROVER%20DOODGESCHOTEN.asp